arti-img

Jeune Premier onthult rebranding met luxepraline van Olivier Willems

PERSBERICHT, Oostende, 22 februari - Jeune Premier, het Oostendse schooltassenmerk, verovert geruisloos de harten van duizenden kinderen wereldwijd. Founders Hélène Fransen en Bruno Piers startten 11 jaar geleden het merk Jeune Premier en vonden de soft spot van ouders en kind: boekentassen zijn niet alleen praktisch, maar ook fun, fashion en maken deel uit van je dagelijkse schoolavontuur. Nu ze een wereldwijde groei doormaken en ze er niet aan denken op de rem te gaan staan, mochten de iconische kersen van het logo ook een nieuw, inclusiever en krachtiger gezicht krijgen. Chocolatier Olivier Willems mocht er een extra laagje luxe en kwaliteit aan toevoegen en creëerde voor de gelegenheid zes unieke Jeune Premier pralines.

De tienerjaren

Net zoals het originele hoofdpersonage binnen Jeune Premier - zoon Ralph voor wie de allereerste boekentas ooit ontworpen werd - evolueert ook het bedrijf zelf. Het bevindt zich momenteel in een fase van volle ontwikkeling; stralend en sterk dankzij een stevige fundering, met fans en verkooppunten in binnen- en buitenland, maar tegelijkertijd continu in beweging.

Het runnen van een label is niet simpel, het relevant houden is nog uitdagender. Een deel van het geheim van een succesvol label is weten wanneer je moet rebranden. Na een merkstrategische oefening met agency Marnix and Ally volgde een rebranding met award-winning designbureau Lobster. De iconische kersen kregen een meer inclusieve, krachtige en luxueuze upgrade en zijn helemaal klaar voor de volgende stap in hun missie: internationaliseren, kinderen nog meer prikkelen met avontuurlijke designs, én ergonomie daarbij steeds voorop plaatsen. Het gepatenteerde kliksysteem van de boekentas is haast even iconisch als de kersen.

Vaak is de vergelijking met onze tienerzoon niet ver weg. Jeune Premier is net als hij in volle groei en verandering. We hadden nood aan een structuur om de droomwereld van ons merk beter over te brengen, en de rebranding is daarin een belangrijke stap. We hopen dat daardoor nog meer mensen verliefd zullen worden op onze collecties, net zoals wij dat zelf ook nog elke keer doen. We willen dat de kwaliteit en schoonheid nog lang nazinderen”, aldus Bruno Piers, founder.



Internationale modespeler
Een Jeune Premier is zoveel meer dan een schooltas. Elke collectie en elk design biedt de mogelijkheid om de persoonlijkheid, creativiteit en dromen van je kind op een stijlvolle manier uit te drukken. Founder en designer Hélène Fransen is vastberaden om deze waarden nog verder uit te dragen en hun positie in de internationale modewereld te versterken.

“Ik ben ontzettend trots op wat we de afgelopen 11 jaar al hebben opgebouwd met Jeune Premier. Onze collecties groeien elk jaar internationaal verder uit tot een begrip in de high-end modesector en de branding kon daarin niet achterblijven. De nieuwe Jeune Premier look straalt nog meer het premium design verhaal uit dat ik zo graag vertel en biedt ons ook de mogelijkheid om dieper in te zetten op beleving tussen andere high-end fashion brands”, zegt Hélène Fransen, founder & designer.

Designbureau Lobster — “De rebranding voor Jeune Premier markeert de overgang van een bescheiden naar een kosmopolitisch imago, perfect in lijn met de groei van het merk. De aanpak bestond uit het creëren van een merkidentiteit met twee facetten. Enerzijds leggen we de nadruk op het premium en preppy karakter, de kwaliteit en de sterke link met fashion. Anderzijds voegen we een speels, avontuurlijk en gedurfd element toe. Het resultaat is een bold woordlogo en een veelzijdig beeldlogo dat herkenbaar is in de winkelrekken maar ook in een digital first benadering overeind blijft. In de verdere roll-out van de branding, spelen we met verrassende texturen en luxueuze afwerkingen waarin we kind en ouders uitnodigen kennis te maken met Jeune Premier 2.0.”


Made in Ostend
De kenmerkende kersen van Jeune Premier krijgen voor de rebranding ook een feestelijk laagje chocolade. Chocolatier én mede-Oostendenaar Olivier Willems ontwierp een doosje met zes pralines geïnspireerd door de nieuwe wereld van het merk, elk met een handgetekende smiley en in één van de typische Jeune Premier kleuren. Van Cherry Pompon roze en goud, tot Cavalerie Florale blauw en FC Jeune Premier groen. “De letterlijke én figuurlijke kers op onze Jeune Premier-taart,” sluit Piers af.

Chocolatier Olivier Willems: “Als trotse Oostendenaar zet ik mijn culinaire, exclusieve creaties maar al te graag in om verhalen en ondernemers uit onze stad mee dat extra laagje verfijning te geven. Jeune Premier en ik delen naast onze roots ook onze smaak voor kwaliteit, design, innovatie en luxe. Een prachtige combinatie van Belgisch zeemanschap.”